follow us on google news

Δίαιτα του βραστού αυγού: Πιθανά οφέλη και μειονεκτήματα

Η δίαιτα του βραστού αυγού είναι μια από τις πολλές δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, η δίαιτα του βραστού αυγού περιλαμβάνει την κατανάλωση πολλών μερίδων βραστών αυγών την ημέρα, μαζί με άλλες άπαχες πρωτεΐνες, μη αμυλούχα λαχανικά και φρούτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Κάποιοι λένε ότι μπορεί να δώσει το έναυσμα στον οργανισμό για απώλεια βάρους.

Αλλά αυτές οι πεποιθήσεις δεν ανταποκρίνονται σε επιστημονικά στοιχεία.

Η δίαιτα του βραστού αυγού είναι πολύ περιοριστική, δύσκολο να ακολουθηθεί και γενικά αναποτελεσματική.

Αυτό το άρθρο εξετάζει τα πάντα γύρω από τη δίαιτα του βραστού αυγού και εάν προωθεί την απώλεια βάρους και υποστηρίζει την υγεία σας.

Πότε έγινε γνωστή η δίαιτα του βραστού αυγού

Βασίζεται σε ένα βιβλίο του 2018 που εκδόθηκε από την Arielle Chandler, η οποία δεν φαίνεται να έχει πιστοποιηθεί ως εγγεγραμμένος διαιτολόγος.

Το βιβλίο προσφέρει ένα δομημένο πρόγραμμα γευμάτων, συνταγές και τροφές που πρέπει να τρώτε και να αποφεύγετε.

Αν και υπάρχουν πολλές παραλλαγές της εν λόγω δίαιτας, συνήθως περιλαμβάνει την κατανάλωση είτε αυγών είτε άλλου τύπου άπαχης πρωτεΐνης με κάθε γεύμα, καθώς και μη αμυλούχων λαχανικών και 1-2 μερίδες φρούτων την ημέρα.

Η συγγραφέας ισχυρίζεται ότι επειδή η δίαιτα είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες και θερμίδες, όσοι την κάνουν μπορούν να χάσουν έως και 11 κιλά σε μόλις 2 εβδομάδες.

Οι υποστηρικτές της ισχυρίζονται επίσης ότι η δίαιτα αυτή παρέχει θρεπτικά συστατικά, που βελτιώνουν τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα, υποστηρίζουν την υγιή όραση και ενισχύουν τα οστά, τα μαλλιά και τα νύχια.

Ωστόσο, αυτοί οι ισχυρισμοί ΔΕΝ υποστηρίζονται από επιστημονικά στοιχεία.

Πώς γίνεται η δίαιτα του βραστού αυγού

Η εν λόγω δίαιτα επιτρέπει μόνο συγκεκριμένες τροφές για κάθε γεύμα της ημέρας και απαγορεύει τα σνακ μεταξύ των γευμάτων.

Για πρωινό, υπάρχουν συνήθως αυγά, μαζί με μία μερίδα ενός μη αμυλούχου λαχανικού, όπως ντομάτα ή σπαράγγια, και ένα φρούτο με χαμηλούς υδατάνθρακες, όπως το γκρέιπφρουτ.

Το μεσημεριανό και το βραδινό αποτελούνται από μη αμυλούχα λαχανικά και είτε αυγά είτε μια μικρή μερίδα άλλου τύπου άπαχης πρωτεΐνης, όπως κοτόπουλο ή ψάρι.

Αν και η άσκηση δεν απαιτείται ως μέρος του σχεδίου, η ελαφριά σωματική δραστηριότητα, όπως η ποδηλασία, η αεροβική, ή το γρήγορο περπάτημα ενθαρρύνεται για την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων.

Λάβετε υπόψη ότι η δίαιτα του βραστού αυγού προορίζεται να ακολουθείται μόνο για λίγες εβδομάδες κάθε φορά.

Μετά από αυτό, συνιστάται μια μεταβατική περίοδος που θα σας βοηθήσει να επιστρέψετε σε μια κανονική διατροφή.

Ποιες τροφές επιτρέπονται

Η δίαιτα του βραστού αυγού αποτελείται κυρίως από αυγά, άπαχες πρωτεΐνες και φρούτα και λαχανικά με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Επιτρέπονται επίσης ροφήματα χωρίς θερμίδες, όπως νερό και τσάι, ή καφές χωρίς ζάχαρη και χωρίς γάλα.

Αυτές είναι βασικά οι τροφές που επιτρέπονται:

  • Αυγά: ολόκληρα αυγά και ασπράδια αυγών
  • Άπαχες πρωτεΐνες: πουλερικά χωρίς πέτσα, ψάρι και άπαχα κομμάτια αρνιού, μόσχου και χοιρινού κρέατος
  • Μη αμυλούχα λαχανικά: σπανάκι, λάχανο, ρόκα, μπρόκολο, πιπεριές, κολοκυθάκια, λαχανικά και ντομάτες
  • Φρούτα χαμηλών υδατανθράκων: λεμόνια, πορτοκάλια, καρπούζι, μούρα και γκρέιπφρουτ
  • Λίπη και έλαια: λάδι καρύδας, βούτυρο και μαγιονέζα (όλα σε μικρές ποσότητες)
  • Ποτά: νερό, ανθρακούχο νερό, αναψυκτικά διαίτης και τσάι και καφές χωρίς ζάχαρη
  • Βότανα και μπαχαρικά: σκόρδο, βασιλικός, κουρκουμάς, πιπέρι, δεντρολίβανο και ρίγανη

Ορισμένες παραλλαγές της δίαιτας επιτρέπουν επίσης γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, όπως αποβουτυρωμένο γάλα και γιαούρτι και τυριά με χαμηλά λιπαρά.

Ποιες τροφές δεν επιτρέπονται

Η δίαιτα του βραστού αυγού περιορίζει τις περισσότερες τροφές με μέτριο έως υψηλό αριθμό υδατανθράκων, όπως αμυλούχα λαχανικά, δημητριακά και πολλά φρούτα.

Τα ροφήματα με ζάχαρη είναι επίσης εκτός ορίων μαζί με επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως γλυκά και αλμυρά σνακ, κατεψυγμένα γεύματα και γρήγορο φαγητό.

Αυτές είναι οι τροφές που κατά βάση δεν επιτρέπονται:

  • Αμυλώδη λαχανικά: πατάτες, γλυκοπατάτες, όσπρια, καλαμπόκι και αρακάς
  • Φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες: μπανάνες, ανανάς, μάνγκο και αποξηραμένα φρούτα
  • Δημητριακά: ψωμί, ζυμαρικά, κινόα, κουσκούς, φαγόπυρο και κριθάρι
  • Επεξεργασμένα τρόφιμα: μπέικον, έτοιμα φαγητά, fast foods, πατατάκια, μπισκότα και γλυκά
  • Ροφήματα με ζάχαρη: αναψυκτικά, χυμός, γλυκό τσάι και αθλητικά ποτά

Σκεφτείτε ότι πολλά από αυτά τα περιορισμένα τρόφιμα περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και αποτελούν υγιεινές επιλογές για τους περισσότερους ανθρώπους.

Βοηθάει στην απώλεια βάρους;

Η τήρηση της δίαιτας πιθανότατα θα οδηγήσει σε έλλειμμα θερμίδων, που σημαίνει ότι θα καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες από αυτές που καίτε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Το έλλειμμα θερμίδων είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που μπορεί να παίξουν ρόλο στη διαχείριση του βάρους.

Η δίαιτα του βραστού αυγού είναι επίσης χαμηλή σε υδατάνθρακες. Μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες μπορεί να ενισχύσει τις προσπάθειες απώλειας βάρους.

Ωστόσο, η έρευνα για τις επιπτώσεις της δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων είναι ασυνεπής.

Δεν είναι επίσης σαφές εάν η πιθανή απώλεια βάρους ή τα πιθανά οφέλη για την υγεία από μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες διαρκούν μακροπρόθεσμα.

Λάβετε υπόψη ότι παρόλο που οι περιοριστικές μοντέρνες δίαιτες, όπως αυτή, μπορεί να οδηγήσουν σε αρχική απώλεια βάρους, είναι πιθανό να ανακτήσετε το χαμένο βάρος μόλις συνεχίσετε την τυπική διατροφή σας. Επομένως, δεν είναι η καλύτερη επιλογή για βιώσιμη, μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους.

Δίαιτα του βραστού αυγού: Σημαντικά μειονεκτήματα

Η δίαιτα του βραστού αυγού είναι εξαιρετικά περιοριστική και προσφέρει μικρή ποικιλία, επιτρέποντας μόνο λίγες και συγκεκριμένες τροφές.

Είναι μόνο δύσκολο να την ακολουθήσετε μακροπρόθεσμα. Επίσης είναι δύσκολο να καλύψετε τις διατροφικές σας ανάγκες.

Επειδή μόνο μερικά συγκεκριμένα τρόφιμα επιτρέπονται, ο κίνδυνος έλλειψης θρεπτικών συστατικών αυξάνεται, ειδικά εάν την ακολουθείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για παράδειγμα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι πλούσια σε απαραίτητες φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Επίσης τα αμυλούχα λαχανικά, όπως οι πατάτες είναι εξαιρετικές πηγές της βιταμίνης C, καλίου και μαγνησίου, που χρειάζεται το σώμα σας.

Καμία από αυτές τις ομάδες τροφίμων δεν επιτρέπεται στη δίαιτα του βραστού αυγού.

Επιπλέον, ένα αυγό παρέχει μόνο περίπου 72 θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι μια δίαιτα βασισμένη στα αυγά πιθανότατα θα προσφέρει λίγη ενέργεια συνολικά.

Αυτή η ελλιπής πρόσληψη θερμίδων είναι σε ανθυγιεινά επίπεδα για τους περισσότερους ανθρώπους.

Πηγή: basetraining.org

follow us on google news

Διαβάστε Επίσης

Top Stories
Άποψη
Αλεξία Σβώλου

Πρωταθλητές οι έφηβοι μας στην παχυσαρκία, την έλλειψη άσκησης και την ανθυγιεινή διατροφή, όπως δείχνει νέα έρευνα

Κακά μαντάτα φέρνει η νέα έρευνα του ΠΟΥ, σε συνεργασία με το ΕΠΙΨΥ για την υγεία των εφήβων, με την Ελλάδα να είναι 2η στην παχυσαρκία των 15χρονων εφήβων, 40η στις 44 χώρες στην έλλειψη άσκησης και στην 4η χαμηλότερη θέση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Σχετικά Άρθρα

Skip to content