follow us on google news

Καθιστική Εργασία: Πως θα ανακουφίσουμε τον πόνο στη μέση

Τον τελευταίο έναν χρόνο, το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας, το περνάμε στο σπίτι δουλεύοντας, μιλώντας μέσω βιντεοκλήσεων με φίλους και συγγενείς ή κάνοντας εργασιακά meetings μέσω zoom.

Γράφει η Κωνσταντίνα Γ. Παύλου Αρθρογράφος υγείας, MSc

Όλη αυτή η προσήλωση στην τεχνολογία, καταπονεί το σώμα, όσο παράδοξο και αν σας φαίνεται, δημιουργώντας προβλήματα πόνου ή επιδεινώνοντας ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Το ανθρώπινο σώμα είναι φτιαγμένο για να κινείται, όχι για να κάθεται μπροστά σε μια οθόνη όλη την μέρα και να πληκτρολογεί. Πολλοί μάλιστα εργαζόμενοι, που αναγκάστηκαν να δουλεύουν από το σπίτι, σήμερα αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα, πόνος στον αγκώνα και στον ώμο, πονοκεφάλους, δυσκαμψία στον αυχένα και πόνο στην πλάτη.

Πώς θα μειώσετε τον πόνο του σώματος σας, όταν εργάζεστε στο σπίτι;

Για να μειώσετε την καταπόνηση του σώματος σας και κατά συνέπεια τους πόνους που προκύπτουν, λόγω παρατεταμένης εργασίας στο σπίτι, κάντε μικρές και απλές αλλαγές στο χώρο που χρησιμοποιείτε ως «γραφείο» και θα δείτε μεγάλη διαφορά. Να θυμάστε πως η πρόληψη είναι πολύ σημαντική, διότι αν ξεκινήσουν τα προβλήματα που αναφέραμε πιο πάνω είναι πολύ δύσκολο να ηρεμήσουν.

  1. Ρυθμίστε σωστά την καρέκλα του γραφείου σας
    Ρυθμίστε το υποβραχιόνιο της καρέκλας σας, έτσι ώστε η γωνία που σχηματίζει ο αγκώνας και ο καρπός σας με τον κορμό του σώματος σας να είναι 90 μοίρες. Υποστηρίξτε το κάτω μέρος της πλάτης σας με ένα μαξιλαράκι, ώστε όταν κάθεστε ο κορμός και το κεφάλι σας να είναι σε όρθια θέση. Ρυθμίστε το ύψος του καθίσματος σας, ώστε τα πόδια σας να ακουμπούν στο δάπεδο και οι μηροί και οι κνήμες σας να σχηματίζουν γωνιά 90 μοιρών.
  2. Ρυθμίστε το γραφείο σας
    Το γραφείο ή το τραπέζι που χρησιμοποιείτε πρέπει να είναι στο σωστό ύψος ώστε: Οι αγκώνες σας με τον κορμό σας να σχηματίζουν γωνιά 90 μοιρών, πριν αρχίσετε να πληκτρολογείτε. Τα χέρια σας να μην έχουν καμία κλίση, ούτε προς τα πάνω, ούτε προς τα κάτω. Οι καρποί σας, δηλαδή, δεν πρέπει να λυγίζουν όταν πληκτρολογείτε.
  3. Ρυθμίστε την οθόνη του υπολογιστή σας
    Το πάνω μέρος της οθόνης του υπολογιστή σας, θα πρέπει να είναι ελαφρώς γερμένο προς τα κάτω, ώστε το κεφάλι σας να μην γέρνει προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Τοποθετήστε την οθόνη σε μια ασφαλή απόσταση από τα μάτια σας, ώστε να μπορείτε να διαβάζετε άνετα. Κάντε διαλείμματα κάθε περίπου μισή ώρα, για να ξεκουράζετε τα μάτια και να ξεμουδιάζετε το σώμα σας. Χρησιμοποιείστε ακουστικά όταν μιλάτε στο τηλέφωνο για να αποφύγετε την κλίση του κεφαλιού σας προς τον ώμο, στην προσπάθεια σας να κρατήσετε το τηλέφωνο και να συνεχίσετε να πληκτρολογείτε. Κάνετε συχνά μικρά διαλείμματα από τη δουλειά σας και περπατήστε μέσα στο σπίτι για να ξεμουδιάσετε, από την ίδια στάση σώματος.

Πηγή: Wikihealth.gr

follow us on google news

Διαβάστε Επίσης

Top Stories
Άποψη
Αλεξία Σβώλου

Πρωταθλητές οι έφηβοι μας στην παχυσαρκία, την έλλειψη άσκησης και την ανθυγιεινή διατροφή, όπως δείχνει νέα έρευνα

Κακά μαντάτα φέρνει η νέα έρευνα του ΠΟΥ, σε συνεργασία με το ΕΠΙΨΥ για την υγεία των εφήβων, με την Ελλάδα να είναι 2η στην παχυσαρκία των 15χρονων εφήβων, 40η στις 44 χώρες στην έλλειψη άσκησης και στην 4η χαμηλότερη θέση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Σχετικά Άρθρα

Skip to content