Την Τρίτη 27 Αυγούστου 2024 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση μεταξύ της Διοικήτριας της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής, Όλγας Μπαλαούρα, και εκπροσώπων της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, εγκαινιάζοντας κύκλο επαφών της Ένωσης Ασθενών με τους νέους διοικητές των Υ.Π.Ε. της χώρας.
Την Ένωση εκπροσώπησαν η Πρόεδρος του Δ.Σ., Βάσω-Ραφαέλα Βακουφτσή, η Α’ Αντιπρόεδρος, Μέμη Τσεκούρα, ο Γενικός Γραμματέας, Νίκος Δέδες, η Σύμβουλος Διοίκησης, Ναταλία Τουμπανάκη, και ο Υπεύθυνος Δημοσίων Υποθέσεων, Αναστάσιος Σαμουηλίδης. Κύριο θέμα της συνάντησης ήταν τα νοσοκομεία αρμοδιότητας της 1η ς Υ.Π.Ε. και δη η ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας σε αυτά. Η κα. Μπαλαούρα υπογράμμισε ότι η διαρκής βελτίωση της ποιότητας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την ίδια. Η νέα Διοικήτρια δεσμεύτηκε για τη θέσπιση τακτικής συνεργασίας με την Ένωση Ασθενών Ελλάδας, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες υγείας ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των ασθενών.
Στρατηγική Προτεραιότητα η Ποιότητα
Στη συζήτηση αναδείχθηκε η ανάγκη ανάπτυξης αξιόπιστων δεικτών μέτρησης της ποιότητας, που θα αντικατοπτρίζουν τις εμπειρίες των ασθενών. Η κα. Μπαλαούρα δήλωσε ότι στόχος της είναι η εισαγωγή συστηματικών μεθόδων αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας, σε συνεργασία με τον Ο.ΔΙ.Π.Υ. και την ενεργή συμμετοχή των ασθενών στη διαδικασία αυτή σύμφωνα με τα πρότυπα που η ίδια είχε εφαρμόσει κατά τη θητεία της στο Γενικό Αντικαρκινικό-Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Άγιος Σάββας». Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας θα συνεργαστεί στενά με την 1 η Υγειονομική Περιφέρεια για την προώθηση αυτών των στόχων, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της υγειονομικής φροντίδας. Ταυτόχρονα η Διοικήτρια ενημερώθηκε για την επικείμενη εκδήλωση Athens Patients’ Forum που διοργανώνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας στην Αθήνα σε συνεργασία με το Γραφείου του ΠΟΥ στην Αθήνα για την Ποιότητα της Φροντίδας και την Ασφάλεια των Ασθενών στις 20 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο του HEALTH-IQ Project. Ο ρόλος των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ρόλο των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν βασική συνιστώσα για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη διασφάλιση της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης στα νοσοκομεία. Η κα. Βακουφτσή τόνισε την ανάγκη τα Γραφεία να λειτουργούν ως βασικά σημεία επαφής με τους ασθενείς και να συμβάλλουν στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας.